|
Slapen
Slaap lekker!
Een dutje na het middagmaal verkleint kans op hart- en
vaatziekten. Dit concludeerden onderzoekers van de
universiteit van Athene uit een omvangrijke siëta
onderzoek onder mannen en vrouwen tussen de 20 en 86
jaar oud. Van de respondenten die tenminste drie keer
per week minimaal een halfuur siëta hielden, bleek 37
procent minder kans te maken op een hartkwaal. Bij
mannen bleek de risicovermindering zelfs 64 procent. De
onderzoekers denken dat een middagdutje stress
vermindert, waardoor de kans op een hartkwaal afneemt.
Effe omdraaien is gezond!
Uitslapen is gezond! Volgens
onderzoekers uit Japan is vroeg opstaan helemaal niet zo gezond
als wordt beweerd. Het vergroot zelfs het risico op hart-
vaatziekten, hoge bloeddruk en beroertes.
|